משמעת והתמדה – בדגש על העולם העסקי

שתפו

במאמר זה נבחן מספר גישות לשיפור המשמעת העצמית וההתמדה

במאמר זה, אנו נוכחים לחקור את המסע המרתק של שיפור המשמעת העצמית, דרך מגוון גישות ואסטרטגיות פורצות דרך. הצעד הראשון במסע זה מוביל אותנו אל העבודה המעוררת השראה של אלי אקבל, בלוגר הנחשב לאחד מהקולות הבולטים בתחום. תחת הכותרת “המפתח לשיפור המשמעת: 5 שינויי תודעה מעוררי השראה”, אקבל מציע צלילה עמוקה לתוך אסטרטגיות מבוססות על מדע, המועדות להעצים את הדיסציפלינה העצמית שלנו.

מאחורי כל שיטה עומדת תובנה עמוקה על הפסיכולוגיה האנושית וההשפעה המשמעותית של הסביבה והתודעה על היכולת שלנו לשמור על משמעת ולהשיג יעדים. אקבל ומומחים נוספים, כמו ד”ר אנדרו הוברמן, מציגים לנו כיצד ניגוד נפשי, כוונות יישום, הפחתת חיכוך סביבתי, מעקב וניטור, ומציאת חדווה במשימה מהווים את המפתח לשיפור הדיסציפלינה העצמית.

המאמר מוביל אותנו להבנה כי הדיסציפלינה היא לא רק עניין של רצון וכוח פנימי, אלא תוצאה של תהליך עמוק יותר, המשלב הבנה ויישום של עקרונות מסוימים בחיינו. זו הזדמנות לגלות איך גישות אלו יכולות לעזור לנו לנתב את הכוחות הפנימיים שלנו כדי להתמודד עם אתגרים, לגבש הרגלים חדשים ולהשיג את המטרות שהצבנו לעצמנו.

בקיצור, מאמר זה מציע חלון לעולם שבו המשמעת העצמית אינה מחסום, אלא גשר להצלחה ולהתפתחות אישית. דרך הצגת מגוון שיטות וכלים, הקורא מוזמן לחוות מסע של שיפור עצמי, שבסופו הוא לא רק יהפוך ליעיל יותר אלא גם ימצא דרך להנות מהתהליך עצמו.

כהתחלה מאוד אהבתי אישית את המאמר הראשון שנביא מאת אלי אקבל – בלוגר מפורסם מאוד שבעיניי סיכם באופן מאוד יפה מספר אספקטים רלוונטיים מאוד בנושא.

המפתח לשיפור המשמעת: 5 שינויי תודעה מעוררי השראה”

תקציר
במסע לשיפור העצמי, שליטה במשמעת עצמית היא חיונית. עלי, רופא שהפך ליזם מוצלח וסופר, המציע צלילה עמוקה לאסטרטגיות מבוססות על מדע לשיפור המשמעת העצמית. כמומחה לפרודוקטיביות ולפיתוח אישי, אני מוצא ערך רב בסרטון זה בזכות היותו פרקטי ומבוסס על התובנות של המומחים הגדולים בתחומם שהצליח ללמוד מהם. הוא מספק טיפים פרקטיים המדברים לכל מי שמחפש לעשות התקדמות משמעותית בחייו.

ביוגרפיה של היוצר
עלי הוא אישיות רב-פנים: מקצוען רפואי, יזם, וכותב הספר “Feelgood Productivity”. הערוץ שלו הוא אוצר של תובנות על פרודוקטיביות, צמיחה אישית וחיים יעילים. בדקו את ערוץ היוטיוב שלו ואת האתר שלו למידע נוסף.

חמשת הגישות:

  1. ניגוד נפשי (Mental Contrasting): התורה של גבריאלה אוטינגן על תיאוריה של הגשמת פנטזיות, מדגישה כיצד ניגוד בין פנטזיות חיוביות למציאות הנוכחית יכול להניע לפעולה.
  2. כוונות יישום (Implementation Intentions): מחקריה של אנג’לה דאקוורת, המתמקדים ביעילות של תכנון ‘אם-אז’ להתמודדות עם מכשולים.
  3. הפחתת חיכוך סביבתי (Reducing Environmental Friction): מושתת על עקרונות פסיכולוגיה התנהגותית, המדגישים את חשיבות הסביבה בעיצוב ההתנהגות.
  4. מעקב וניטור (Monitoring and Tracking): מתייחס לעקרונות בספרות הניהול של “מה שנמדד, ניתן לנהל”, מדגיש את חשיבות המעקב אחר התקדמות.
  5. מציאת חדווה/עונג במשימה (Finding Enjoyment): מתבסס על רעיון המוטיבציה הפנימית, המציע שהפיכת משימות למהנות מקטינה את הצורך במשמעת.

כל אחת מהשיטות הללו מציעה גישה ייחודית לשיפור היכולת לשמור על משמעת ומסייעת בהשגת יעדים אישיים ומקצועיים.

עלי אומר, “הניגוד הנפשי, בכך שהוא מציג את המציאות כמכשול להגשמת הפנטזיה, מניע אנרגיה שמחזקת את המעבר למחויבות למטרה.”

משאבים

  • Feelgood Productivity: ספרו של עלי, המציע תובנות עמוקות יותר לשיטות אלה.
  • אפליקציית Rise: אפליקציה לניהול זמן שעלי משתמש בה וממליץ עליה.
  • אפליקציית Streaks: ליצירת הרגלים ומעקב אחר התקדמות.

עצה אישית מהמומחה
כמי שמעורבת עמוקות בתחום הצמיחה האישית, אני מאמינה בכוח של שינויים קטנים ועקביים. יישום שיטות אלה יכול ליצור אפקט דומינו בחייך. התחל עם אסטרטגיה אחת, כמו עיצוב הסביבה, ולאט לאט תשלב אחרות. זכור, דיסציפלין היא שריר שמתחזק עם התרגול.

שלושה לקחים מרכזיים

  1. ניגוד נפשי וכוונות ליישום (MCI): טכניקה המשלבת ויזואליזציה של מטרות וצעדים מעשיים להתגברות על מכשולים.
  2. עיצוב סביבתי: שינוי הסביבה שלך כדי לטפח באופן טבעי דיסציפלינה.
  3. מעקב וניטור: שמירה על רישום של התקדמותך מגבירה את המוטיבציה והבהירות.

סרטון מעולה של אלי אקבל שמסביר איך לשנות לשפר את הנושאים האלו ע”י התפיסה שלנו.

ברוכים הבאים לצלילה עמוקה בעולם המרתק של קיצון במשמעת וניהול לחצים, כפי שמסביר אנדרו הוברמן בסרטון המעורר השראה שלו ביוטיוב, “מדע הבניית משמעת קיצונית”. כמומחה בתחום, מצאתי את הסרטון הזה במיוחד מאיר עיניים ואני מאמין שהוא מציע תובנות יקרות ערך שיכולות להפוך את הגישה שלנו למשמעת ולחץ בחיי היומיום. שיתוף הסרטון הזה קריטי כיוון שהוא מפרק מושגים מדעיים מורכבים לאסטרטגיות הבנות ויישומיות.

 

ביוגרפיה של היוצר: ד”ר אנדרו הוברמן

אנדרו הוברמן הוא נוירולוג מוכר ופרופסור באוניברסיטת סטנפורד. הערוץ שלו ביוטיוב, מעבדת הוברמן, חוקר את המדע מאחורי היבטים שונים של התנהגות אנושית ותפקוד המוח. גישתו של הוברמן להסברת מושגים נוירולוגיים מורכבים בדרך נגישה הביאה לו מעקב ניכר. המחויבות שלו לגשר בין מחקר אקדמי ליישום מעשי הופכת את התוכן שלו למידעי ומהפכני. למידע נוסף, בקרו בערוץ שלו: מעבדת הוברמן ביוטיוב.

 

תובנות מרכזיות

  1. תרגיל רצוני לעומת תרגיל כפוי: תרגיל רצוני משפר משמעותית את מדדי הבריאות, בעוד תרגיל כפוי יכול להיות מזיק.
  2. השפעת התודעה על לחץ: תפיסת האדם של לחץ יכולה לשנות את השפעותיו על בריאותו, לטובה או לרעה.
  3. כוח רצון ועקשנות: כוח הרצון אינו משאב מוגבל; הוא יכול להיות בלתי מוגבל בהתאם למערכת האמונות והתודעה של האדם.

 

העקרונות הראשיים:

  1. הבנת השפעת התרגיל: הבנת ההבדל בין תרגיל רצוני לתרגיל כפוי והשפעתם על הבריאות.
  2. שינוי תפיסת הלחץ: למידה לראות את הלחץ ככלי לשיפור הביצועים ולא כגורם מזיק.
  3. פיתוח כוח רצון בלתי מוגבל: יצירת תודעה שרואה את כוח הרצון כמשאב בלתי מוגבל.

ציטוט: “תרגיל רצוני מוביל לשיפורים רבים במדדי בריאות… בעוד שתרגיל כפוי… גורם לירידה במספר מדדי הבריאות.” – אנדרו הוברמן

 

משאבים שהוזכרו

  • מחלקת פסיכולוגיה בסטנפורד: מרכז למחקר חדשני על תודעה ואמונה.
  • פודקאסט מעבדת הוברמן: מציע חקירה עמוקה יותר של מדע התנהגות האדם.
  • מחקר של ד”ר קרול דווק: מתמקד במחשבת גידול והשפעתה על עקשנות וכוח רצון.

 

המלצה אישית לטובת הבחירה

אמץ אתגרים וראה את הלחץ באור חיובי. כלול משימות מאתגרות אך ניתנות לניהול בשגרת היום שלך כדי לחזק את כוח הרצון שלך. זכור, המפתח הוא בשינוי התפיסה והגישה שלך ללחץ ולמשמעת.

תמונה של אלעד ינאי

אלעד ינאי

מומחה IT ואינטרנט כבר יותר מ-20 שנה. בוגר תואר (B.s.C) בהצטיינות בתחום Media Productions - (מלבורן-אוסטרליה). בעלים של חברת בניית אתרים, קידום, שיווק והדרכות טכנולוגיות. מומחה בייעוץ לעסקים למצוינות, מערכת וורדפרס, והטמעת מערכות ERP בארגונים וחברות. "התשוקה שלי היא להביא וללמד את הכלים המתאימים לכל אחד והידע להשתמש בהם נכון ובחכמה."

לכל שאלה אנא שלחו הודעה - ונחזור אליכם בהקדם
he_ILHE