אתר אינטרנט לעסק שלך – צריך או לא צריך?!

שתפו

אז הגעת לרגע שבו החלטת שאת/ה רוצה להקים עסק – מדהים! איזה כיף, עכשיו תוכל/י לעסוק במה שבאמת רצית, להראות לעולם את העשייה שלך ואולי בקרוב מאוד, אפילו לעשות מזה כסף.

אבל, רגע, איך אנשים ידעו מי את/ה? איך יכירו אותך?
איך יידעו מה מיוחד במוצרים שלך כל כך? איך ייצרו איתך קשר?

בשביל הדברים האלה, צריך נוכחות. צריך שייראו את העשייה שלך ואת העסק שלך ושידעו מה את/ה שווה. מזל שאנחנו במאה ה-21, בעידן האינטרנט והגלובליזציה, בו כל עסק יכול להראות את עצמו בקלות לעולם!

איך עושים את זה? יש כמה שיטות להראות נוכחות באינטרנט:

רשתות חברתיות: פייסבוק, אינסטגרם, פינטרסט, לינקדאין ועוד, המגוון מאוד רחב וניתן לבצע פעילות ברשתות החברתיות השונות, לפי קהל היעד אליו אתה רוצה לפנות. כל רשת חברתית מייצגת קהלי יעד מסוימים, בלינקדאין מגיעים למנכ”לים וחברות, באינסטגרם אפשר להגיע לצעירים ולבני נוער בקלות, בפייסבוק לדור המילניום, גילאי 25-35, ובפינטרסט לאמנים, צלמים ויוצרים שונים.

קידום בגוגל: כאשר אדם מעוניין למצוא שירות דומה לשלכם, הוא יחפש בגוגל. גוגל הוא מנוע החיפוש הפופולרי בעולם. האנשים שמחפשים בגוגל משתייכים ל-3 קטגוריות:

אנשים שמחפשים אתר ספציפי: יחפשו ספציפית את שם העסק שלכם, אחרי שכבר שמעו עליו. לדוגמא: “יפן את יפן נסיעות בע”מ”

אנשים שמחפשים קטגוריה מסוימת: יחפשו את הקטגוריה אליה אתם משתייכים, למשל הם יחפשו “טיולים בחו”ל”, והמטרה היא שהם יגיעו אליכם.

אנשים שמחפשים לדעת דברים: “איך בונים מקרר?” או “איך טסים בעולם בלי לשלם שקל”, אליהם תוכלו להגיע באמצעות מאמרים שתכתבו.

אתר אינטרנט: פעמים רבות, אנשים מתעניינים בשירות או במוצר שלכם, ורוצים לשמוע פרטים, ליצור קשר ואפילו לקנות את המוצר אונליין.

אתר אינטרנט הוא בדיוק הפתרון לדברים אלו. האתר שלכם יכלול מידע מורחב, שלא כללתם בעמודים העסקיים ברשתות החברתיות. הוא יכלול גם טופס ליצירת קשר, המלצות, והסבר קצר על מי אתם ומה אתם עושים. אתר האינטרנט שלכם הוא הדגל שלכם בעולם הדיגיטלי. חייב להיות לכם אתר אינטרנט, ורצוי מאוד שהוא יהיה נגיש, קל לקריאה, מודרני ומעוצב בטוב טעם.

כללי הבסיס לבניית אתר:

בנו אתר קריא ונגיש: האתר שלכם חייב לשקף בתמציתיות את העסק שלכם. הוא צריך להראות לעולם מה אתם נותנים לו. עליכם להציג את הערך של המוצר שלכם בשפה נגישה ורהוטה, לייצר פלטפורמה נוחה ליצירת קשר וליצור ללקוח חוויה חיובית. במידה ואתם עסק שמוכר מוצרים, צרו חנות אינטרנטית מקוונת בו הלקוח יוכל לרכוש מוצרים שלכם בלחיצת כפתור ובקלות.

קדמו את האתר דרך מילות חיפוש: על מנת שהאתר שלכם יופיע בגוגל כאשר יחפשו אותו, עליכם למצוא מילות מפתח המתאימות לקידום האתר. גוגל מציעים כלים מגוונים למציאת מילות המפתח, כמו GOOGLE ADWORDS או GOOGLE TRENDS.

צרו ללקוח חוויה רגשית: הלקוח שלכם הוא אדם, ממש כמוכם. האדם הזה מעוניין לרכוש מוצר או שירות. במידה ותצליחו לייצר אצל אותו אדם רגש חיובי – כך יגדל הסיכוי שהוא יקנה מוצר שלכם! איך עושים זאת? ישנן דרכים רבות, חלק מהעסקים יבחרו לספר את סיפורם האישי, חלק מהעסקים יבחרו לשים את המוצר שלהם תחת קטגוריה מסוימת, למשל, ליצור רושם של מוצר יוקרתי, או לחלופין, ליצור רושם של מוצר זול ונגיש לכולם. לא משנה באיזו אסטרטגיה אתם בוחרים, העיקר שתצליחו לייצר חוויה רגשית ללקוחות שלכם.

לסיכום, אנחנו חיים בעולם דיגיטלי, בו הכל קורה כאן ועכשיו. על מנת לגרום לעסק שלכם להצליח חייב להיות לכם אתר אינטרנט, בו עליכם להיות נגישים, רגישים, והכי חשוב – להיות מוכנים לשינויים. אה כן, ותהיו אמיתיים ואותנטיים עם עצמכם, כי לקוחות הם לא פראיירים.

תמונה של אלעד ינאי

אלעד ינאי

מומחה IT ואינטרנט כבר יותר מ-20 שנה. בוגר תואר (B.s.C) בהצטיינות בתחום Media Productions - (מלבורן-אוסטרליה). בעלים של חברת בניית אתרים, קידום, שיווק והדרכות טכנולוגיות. מומחה בייעוץ לעסקים למצוינות, מערכת וורדפרס, והטמעת מערכות ERP בארגונים וחברות. "התשוקה שלי היא להביא וללמד את הכלים המתאימים לכל אחד והידע להשתמש בהם נכון ובחכמה."

לכל שאלה אנא שלחו הודעה - ונחזור אליכם בהקדם
he_ILHE