10 טיפים מרכזיים על פרודוקטיביות

שתפו

קראתי יותר מ-50 ספרים על פרודוקטיביות, הנה 10 כלים מרכזיים שלקחתי לחיים ?

מאמר מאת: Tommy Bar Av – כפי שפורסם בקבוצת הפייסבוק – Supertools – כלים לעל אנושיות

הפעם, לסופרטולז משמעותי במיוחד: קריאת ספרים. איך בעזרת מחווה פשוטה אפשר לקרוא 20 ספרים בשנה? מהי הדרך האפקטיבית ביותר לצרוך היום ספרים? איזה שיעורים חשובים למדתי לחיים מכל הספרים שקראתי על פרודוקטיביות? וגם הפתעה: לינק מאוגד עם 12 הספרים המומלצים של סופרטולז לשנת 2019 (לינק לספרייה בתגובה הראשונה) >> https://barav.co/supertools-books

מה למדתי מקריאה של 50 ספרים על פרודוקטיביות ופיתוח-אישי
*

פרודקטיביות זאת לא התשובה. להיות יותר פרודוקטיבי לא בהכרח אומר שנעשית עבודה משמעותית. זה כנראה אומר שאני חיי לפי סדר העדיפויות של מישהו אחר. הדרך באמת להגיע להצלחה זה דווקא לעשות פחות דברים, אבל טוב יותר. ליצור מספיק זמן עם עצמך על מנת שתוכל להרחליט מה הדברים שבאמת חשובים לך בחיים, ולתעדף כל הזמן. ראייה טובה יותר על מה שחשוב לך באמת, מספקת ראייה לגבי מה שלא חשוב.
*
להגיד הרבה יותר ״לא״. או במילים אחרות – אם לא תתעדף לך את החיים, מישהו אחר יתעדף אותם בשבילך. הרבה מהספרים שקראתי מדברים על יצירת דיסציפלינה של החלטות ותעדוף. להיות פרו-אקטיביים לגבי הדרך בא אנחנו מקבלים החלטות ולהגיד הרבה יותר ״לא״. כמה יותר? אם התשובה היא לא ״ועוד איך כן!״ זה כנראה לא. המיינדסט שצריך להיכנס במקום זה פרודוקטיביות. במקום להגיב על דברים אחרי שהם קורים, לקחת אחריות בלגרום לדברים שאתה רוצה – לקרות.
*
הדרך הכי טובה לנצח ויכוח, היא להימנע ממנו מלכתחילה. ב-90% מהפעמים ויכוחים לא מסתיימים טוב לאף אחד מהצדדים. בדרך כלל, שני הצדדים יוצרים בטוחים שהם עוד יותר צודקים לאחר ויכוח. זה מאד נדיר שויכוח מגיע אשכרה לפתרון, אלא רוב האנשים פשוט ניזונים מהויכוח עצמו ושום דבר לא משתנה. לכן המסקנה – עדיף להימנע מויכוחים מלכתחילה.
*
אל תקריב את השינה שלך בשביל לעמוד בדדליין. שינה היא משמעותית יותר חשובה ממה שאנחנו חושבים. שינה ארוכה וצחוק טוב הם שתי התרופות הכי טובות לכל דבר. לעומת זאת, חוסר שינה יכול לפגוע משמעותית בפוקוס ובפרודוטיביות.

אבל יותר מזה, יכול להוביל למחלות רציניות כמו השמנת-יתר, דכאון ומחלות קשות. יש כמה דברים מרכזיים שמשפיעים על השינה שלנו. הזמן שבו אנחנו יושנים, חשיפה לאור טבעי, ואי-חשיפה לאור לא טבעי.

ההמלצה היא לישון בין 7-8 שעות כל לילה, אבל מה שיותר מפתיע שגם אם ישנים את מספר השעות המומלץ אבל לא בין 22:00-02:00 בלילה, עדיין הגוף יכול להרגיש עייף וחלש, כאילו לא התעוררתם עדיין.

בנוסף, לפי מחקרים, חשיפה טבעית לאור שמש משפיעה לטובה על השינה ולחילופין. לסיום, תדאגו שבחדר השינה שלכם אין אורות ממכשירים אלקטרוניים. אפילו האור הכי קטן מהנורה של המזגן יכול לפגום משמעותית בשינה שלכם.
*
הרגלים לא מגבילים חופש, הם יוצרים אותו. ההרגל הכי טוב שאפשר להטמיע זה הרגל ״השחזת המסור״. או במילים אחרות – לעשות אופטימיזציה לעצמנו.

לכל אדם יש 4 ממדים שונים שהוא צריך לבדוק באופן עקבי שהם מאופטמים: המימד הפיזי, המימד הרוחני, המימד המנטלי והמימד החברתי/רגשי. ההשקעה הכי טובה שאפשר לעשות בחיים – זו השקעה בעצמנו. הדרך הכי טובה בלהתחיל הרגל חדש – זה לעשות את הצעד הראשון. לא רק בפעם הראשונה – אלא בכל פעם.
*
לעשות דברים שלוקחים פחות מ-2 דקות – מיד. הדרך הכי טובה להיכנס למוד עבודה זה להתחיל לפתור בעיות קטנות ולהרגיש תחושת ניצחון. לכן, ברגע שעשינו רשימה של דברים שאנחנו רוצים לעשות היום, במידה ויש שם דברים שלוקחים פחות מ-2 דקות יש לעשות אותם במיידית ולהיפטר מהם כמה שיותר מהר. זה נכון גם לאימיילים וגם למשימות יומיומיות.
*
לאכול יותר פירות-יער. מצטער שאני נשמע קצת כמו אודטה, אבל לאכול יש יותר השפעה על הפרודוקטיביות שלנו ממה שאנחנו חושבים. הדברים שאנחנו מכניסים לגוף מגדירים אותנו. דיאטה שמבוססת על מאכלים מהצומח היא הבריאה ביותר. פירות-יער בכל הצבעים נחשבים למאכל הבריא ביותר בעולם וידועים כמונעי מחלות.
*
זמן הוא המשאב הכי חשוב בעולם. אם אתם כמו רוב האנשים, יש לכם רשימה של הדברים הכי חשובים לכם כמו זוגיות, בריאות, חברים, כסף וכמובן – זמן. אבל כמה באמת אנחנו שמים את הזמן שלנו בחשיבות מעל הכל?

בעוד הרבה מהדברים ניתנים להחלפה, אי אפשר לקבל חזרה זמן אבוד. אי אפשר לבזבז אותו ואז להרוויח אותו חזרה. אי אפשר לקנות זמן. אי אפשר להלוות אותו בשוק השחור. לכן – הדבר הכי חשוב שצריך להטמיע ברמת הכלי זה להיות מאסטר בקלנדר שלך. לעשות Time Blocking על משימות, הרגלים ודברים שאתה צריך להשלים, לפני שמישהו אחר ייקח לך את הזמן הזה.
*
לעשות דבר אחד בכל פעם. רוב העבודה שאנחנו חווים ביומיום היא עבודה רדודה. כי זה פשוט קל יותר. אבל בעולם החדש אנחנו צריכים להתמודד עם משימות מורכבות, ולבצע אותן בפחות זמן. אנשים שיצליחו בעולם הזה יצטרכו לגבש יכולת של עבודה עמוקה. לעבוד על משהו אחד ללא הסחות דעת. לסיים אותו ורק אז לעבור לדבר הבא. זה אומר שאין טלפונים על השולחן, אין וואטסאפ, אין פייסבוק – רק את הדבר שאתה אמור לעשות עכשיו. יש ליצור מרחב שיעזור לך להיכנס למצב של עבודה עמוקה.
*
לכבות נוטיפקציות. אם יש משהו אחד שחזר בכמעט כל הספרים שקראתי היה הדבר הבא. בשביל באמת להצליח לעשות משהו משמעותי בחיים האלה – צריך לכבות את רוב, אם לא את כל הנוטיפקציות בטלפון שלנו. לשים על מצב שקט, לעבור אפליקציה אפליקציה ולשאול את עצמך: ״האם אני באמת צריך את ההתראה שאני מקבל ממנה״.
*
מה אתם אומרים? מה הספרים הכי טובים שקראתם על פרודוקטיביות ולמה?

 

תמונה של אלעד ינאי

אלעד ינאי

מומחה IT ואינטרנט כבר יותר מ-20 שנה. בוגר תואר (B.s.C) בהצטיינות בתחום Media Productions - (מלבורן-אוסטרליה). בעלים של חברת בניית אתרים, קידום, שיווק והדרכות טכנולוגיות. מומחה בייעוץ לעסקים למצוינות, מערכת וורדפרס, והטמעת מערכות ERP בארגונים וחברות. "התשוקה שלי היא להביא וללמד את הכלים המתאימים לכל אחד והידע להשתמש בהם נכון ובחכמה."

לכל שאלה אנא שלחו הודעה - ונחזור אליכם בהקדם
he_ILHE