סדרת מסרים בניוזלטר – מה מומלץ ואיך זה עובד?

שתפו

סדרת מסרים בניוזלטר איך זה עובד?

כאשר פתחתם את תיבת הדואר הנכנס שלכם הבוקר, כמה ניוזלטרים שנשלחו אליכם באופן אוטומטי היו בה?

בכל יום כולנו מוצפים בכאלה, ורובם עוברים לסל המחזור בלי להיפתח, או גורמים לביטול המנוי לאתר מסוים. אז למה בכל זאת כל כך הרבה אנרגיה ומילים מושקעות בכתיבת ניוזלטרים?

על פי מחקרי שיווק דיגיטלי, עבור כל דולר שמושקע בשיווק בדואר אלקטרוני, מוחזרים 42 דולרים. נתון זה הופך את הדוא”ל למרכיב קריטי באסטרטגיה שיווקית, וההצלחה שלו מסתמכת במידה רבה על מידת היעילות והדיוק של הקמפיינים המשווקים בו. 

אז מה זה קמפיין שיווק בדוא"ל?

קמפיין שיווק בדוא”ל הוא סדרה של מיילים, שעסק שולח על מנת לתקשר עם לקוחות קיימים ופוטנציאליים. התוכן של סדרת המיילים נועד להשיג מטרה ספציפית עבור העסק השולח אותו. 

קמפיינים באמצעות דוא”ל הם חלק חשוב משיווק דיגיטלי, מפני שמדובר בתהליך מתמשך שבו המשווק פוגש את הקונה בשלבים שונים של החודש שלו, של יומו, במצבי רוח שונים ובסביבות שונות.  

סוג שיווק כזה מכיר בעובדה שלא כל לקוח מוכן וערוך לקנות את המוצר שלך בכל רגע נתון.

באמצעות הדוא”ל המוצר יכול להישאר נגיש ונוכח, להשאיר את האופציה בראש הלקוח לרגע בו הוא יהיה במצב הנכון לבצע רכישה או להתבונן בתוכן שאתה מציע. עבור בעל העסק מדובר בפעולה פשוטה, שיכולה להתבצע באמצעות תוכנה אוטומטית שתשגר את המסרים בזמן שהוכתב מראש. עובדה זו הופכת את השיווק באמצעות דוא”ל לערוץ כה חשוב וחיוני. 

חשוב שהנמענים של קמפיין השיווק שלך יהיו כאלה שנרשמו לקבלת התוכן הזה, ושכל מסר בקמפיין יציע משהו בעל ערך. במידה והם לא נרשמו לקבלת התוכן – הדבר ייצור התנגדות, ימאיס את המותג על הלקוח, ויעודד בקשה לביטול הרישום, ולמעשה ישרת את המטרה ההפוכה. 

יש אינספור אפשרויות לשיווק יעיל באמצעות דוא"ל.

הפעם נתמקד במודל אחד ומאוד יעיל:

מודל ששת הימים

מודל זה מעביר סדרת מסרים, אחד בכל יום, שנועדו לקדם בהדרגה מכירת מוצר. למעשה המסר מפורק ל-6 תתי מסרים, שמועברים אחד אחד אל הלקוח, בתזמון קבוע מראש.

הוא עובד כך:

יום 1
מספק מידע כללי על המוצר - מה המוצר שמוצע ללקוח, מידע מקיף של היכרות בסיסית. תיאור מדויק וברור של מטרה המוצר.
יום 2
מידע שנוגע לנקודות הכאב של המוצר - איזה צורך המוצר בא למלא? על איזה מחסור הוא מתכווון לענות? מה חיפשתם במקומות ומוצרים אחרים עד כה ולא מצאתם.
יום 3
שיתוף סיפור הצלחה - דוגמה אמיתית לאופן שבו המוצר ממלא את מטרתו, על כל ההשלכות החיוביות המשתמעות מכך, וכיצד באופן דומה הוא יוכל לשרת גם אתכם.
יום 4
קריאה אחרונה: 48 שעות… - הבהרה דחופה ללקוח - בקרוב ההזדמנות תחלוף על פניו ולא תשוב. יצירת תחושת דחיפות כדי להניע את הלקוח לפעולה. בקרוב ייגמר המבצע/ייאזל המלאי/ייגמרו הכרטיסים/תסתיים המהדורה המוגבלת וכן הלאה. במידה ולא תחליט עכשיו - הדלת תיסגר והרכבת תמשיך לנסוע בלעדיך.
יום 5
טיפול בהתנגדויות - העלאת תרחישים אופציונליים או הנחות יסוד מרכזיות שמונעות מהלקוח לרכוש את המוצר, ומציאת פתרונות.
יום 6
שעות אחרונות בהחלט - יצירת תחושה של סיכום והגעה לקו הגמר, עוד רגע הרגע חולף, הזדמנות אחרונה בהחלט עבור הלקוח לזכות בהטבה שהניוזלטר הזה מציע לו באופן חד פעמי.

באופן כזה, על ידי שליחת מסר במנות קטנות ובתזמונים נכונים, אנו מצליחים להשאיר את המוצר נוכח בתודעתו של הלקוח, ובכך מגבירים את הסיכוי של השגת המטרה שהוצבה בראשית הקמפיין. 

בהצלחה!

תמונה של אלעד ינאי

אלעד ינאי

מומחה IT ואינטרנט כבר יותר מ-20 שנה. בוגר תואר (B.s.C) בהצטיינות בתחום Media Productions - (מלבורן-אוסטרליה). בעלים של חברת בניית אתרים, קידום, שיווק והדרכות טכנולוגיות. מומחה בייעוץ לעסקים למצוינות, מערכת וורדפרס, והטמעת מערכות ERP בארגונים וחברות. "התשוקה שלי היא להביא וללמד את הכלים המתאימים לכל אחד והידע להשתמש בהם נכון ובחכמה."

לכל שאלה אנא שלחו הודעה - ונחזור אליכם בהקדם
he_ILHE