יסודות להצעת מחיר מצליחה

שתפו

הדבר הראשון והחשוב ביותר להבין הוא שהצעת המחיר היא לא רק מסמך החוזה והמכיר – אלא חלק בלתי נפרד מתהליך המכירה

 

הצעת מחיר = תהליך מכירה

 

הכללים הראשוניים:

  • מועד השיחה
  • עיתוי השליחה והשיחה

 

רכיבי הצעת המחיר:

  • פתיח – כמה מילים כל על היחס עם הלקוח ומה חשוב לדעת כרגע
  • מטרה מרכזית – לכתוב במילים של הלקוח מה הוא רוצה ומצפה לקבל מהתהליך
  • פירוק יעדי משנה – שהלקוח יוכל להבין במילים שלו ממה מורכבים התהליכים
  • שלב + תועלת – פיקוד לפי שלבים ולפי החשיבות של כל שלב
  • מחיר – כולל התנאים והזמנים הרלוונטיים
  • סגיר אישי – כמה מילים לסכם את הדברים ולתת את הרגשת האישיות

 

שלב השיחה על הצעת המחיר:

  • בירור הסטטוס – רלוונטי או לא? מה מצב הלקוח/עסק ברגע זה..
  • עוברים על הסעיפים – לדבר על כסף רק בסוף
  • לתת ללקוח לדבר – הכי חשוב להקשיב מה יש ללקוח להגיד
  • שאלת מפתח – מה יעזור ללקוח לקבל את ההחלטה
  • הפתעות שיחה – השאירו לעצמכם אפשרויות שיוכלו לעזור ולהקך את תהליך הסגירה ולתת את הערך הסופי הנחוץ.

 

לסיכום, אנו מאמינים שהדבר החשוב ביותר להבין בהצעת מחיר – שלא רק מדובר במסמך עם מחיר ששולחים ללקוח שאותו הוא משווה עם מחירים אחרים – חשוב להבין ולהסביר ללקוח שהחשיבות הגדולה ביותר היא על הבנת טיב ההבדלים – הבנה שבשירות יש עניין מורכב יותר של השווה בין איכויות שירות שונות – ובמיוחד ההבנה שמדובר כאן בתהליך ולא בנקודה ספציפית בזמן כמו מכירה של מוצר ללא אחריות.

חשוב שהלקוח יבין שגם אתם רואים אותו כיותר מלקוח – אלא כשותף שלכם להצלחה בכל מובן המילה.

תמונה של אלעד ינאי

אלעד ינאי

מומחה IT ואינטרנט כבר יותר מ-20 שנה. בוגר תואר (B.s.C) בהצטיינות בתחום Media Productions - (מלבורן-אוסטרליה). בעלים של חברת בניית אתרים, קידום, שיווק והדרכות טכנולוגיות. מומחה בייעוץ לעסקים למצוינות, מערכת וורדפרס, והטמעת מערכות ERP בארגונים וחברות. "התשוקה שלי היא להביא וללמד את הכלים המתאימים לכל אחד והידע להשתמש בהם נכון ובחכמה."

מוזמנים לשתף:
אימייל
פייסבוק
טלגרם
WhatsApp
LinkedIn
לכל שאלה אנא שלחו הודעה - ונחזור אליכם בהקדם
he_ILHE