שיווק דיגיטלי – למה זה חשוב?

שתפו

שיווק דיגיטלי זה אחד הנושאים החמים והכי מדוברים בשנים האחרונות – מהסיבה הברורה שזהו הערוץ בעל הסיכוי הגדול ביותר להביא עוד לקוחות לעסק ולהגדיל אותו – מה גם שזוהי השיטה בעלת החזר ההשקעה (ROI) הגדול ביותר.

הרעיון המרכזי שעומד מאחורי השיווק הדיגיטלי הוא קלות הנגישות ללקוח – והאפשרות “לעקוב אחריו” לרוחב הפלטפורמות השונות (גוגל, פייסבוק, לינקדאין וכד’) הרעיון שאתם יכולים בקלות ע”י שליחת הודעה, SMS, ווטסאפ וכד’ ולהגיע ישירות ללקוח – מאפשרת לכם לתקשר את השירותים/מוצרים שלכם מאוד בקלות – ומאפשרת להעביר ולהטמיע את המסר השיווקי בקלות וביעילות.

אחד העניינים המרכזיים בנושא השיווק הדיגיטלי לעסקים – הוא עמידה בשינויים התכופים שקיימים במערכות השונות – למשל פייסבוק כל כמה חודשים מעדכנת ומשדרגת את מערכת הפרסום שלה ולכן יש צורך במעקב מתמיד אחרי השינויים והמגמות הכי עדכניות – ובעיקר מאפשר את הגישה הישירה ללקוח ולדרישות והרצונות שלו.

הסיבות ליעילות של שיווק דיגיטלי לעסק:

  • שיווק דיגיטלי הוא בעל החזק ההשקעה הטוב ביותר
  • שיווק דיגיטלי מאפשר חשיפה לכמות הגדולה ביותר של לקוחות
  • שיווק דיגיטלי זו הפלטפורמה המועדפת על גולשים/לקוחות
  • שיווק דיגיטלי מאפשר גמישות גדולה בתהליכים השונים
  • שיווק דיגיטלי מאפשר בקרה על מגוון סוגי נתונים על התהליך והלקוחות
  • שיווק דיגיטלי יעיל ביותר לאורך זמן – בר-קיימא
  • שיווק דיגיטלי מאפשר את ההמרה הטובה – מגולשים ללקוחות

בשיווק דיגיטלי – כמו רוב התהליכים העסקיים המשמעותיים – תכנון ואפיון הם החלקים החשובים ביותר בתכנית שיווק טובה – “סוף מעשה במחשבת תחילה” ולכן הדגש על תהליך האסטרטגיה השיווקית – הוא המשמעותי ביותר לתהליך כולו – מכיוון שהוא קובע את כל תכנית העבודה ואת התהליכים השיווקים החשובים.

אחד הדברים החשובים בהגדרת אפיון דיגיטלי – זה המשפך השיווקי – שמגדיר בעצם את השלבים/תהליכים שהלקוחות אמורים לעבור בדרך ממתעניינים ללקוחות.

סיכום השלבים:

  1. תשומת לב
  2. סקרנות
  3. רצון
  4. התלבטות
  5. פעולה

ישנם הרבה דרכים להגדיר את התהליכים השונים אבל בדר”כ אלו השלבים המרכזיים אותם מגדירים בתהליך.

 

נקודות חשובות להתייחסות במשפך השיווקי:

  • מהם מקורות הפרסום שאמורים להביא גולשים לאתר
  • מהם המסרים השיווקיים ללקוחות
  • מהם ההנעות לפעולה לגולשי האתר
  • מה המעקב אחרי גולשים שהביעו התעניינות
  • מה החשיפה למותג והמעקב אחרי הלקוח (רימרקטינג, פיקסל)

בתהליך השיווקי – 3 רכיבים מרכזיים:

  1. תוכן – הטקסטים והמסרים השיווקיים של החברה
  2. עיצוב – הנראות של רכיבי השיווק בדגש על השפה המיתוגית של החברה
  3. טכנולוגיה – האמצעים הטכנולוגיים שקשורים לשיווק כגון: אתר אינטרנט, עמודי נחיתה, ניוזלטרים, מיילים ישירים, SMSים, ווטסאפ, פייסבוק, גוגל וכד’…

לסיכום – שיווק דיגיטלי לעסקים הוא מהנושאים החשובים ביותר להתייחסות בחברה – אם בתהליך הקמה – ואם בתהליכים השוטפים של החברה – חשוב לזכור ששיווק זהו מקור ההכנסה של החברה – ולכן תמיד חשוב לתת עליו את הדעת ולתכנן אותו כמו שצריך. בעיקר ברמת האסטרטגיה ותכנית העבודה.

צריכים עזרה בשירות לשיווק הדיגיטלי של העסק שלכם – אנחנו מזמינים אתכם ליצור איתנו קשר לשיחת ייעוץ ראשות ללא תשלום וללא התחייבות – ונשמח לחשוב אתכם על איך להקים לשפר ולייעל את מערך השיווק הדיגיטלי שלכם.

תמונה של אלעד ינאי

אלעד ינאי

מומחה IT ואינטרנט כבר יותר מ-20 שנה. בוגר תואר (B.s.C) בהצטיינות בתחום Media Productions - (מלבורן-אוסטרליה). בעלים של חברת בניית אתרים, קידום, שיווק והדרכות טכנולוגיות. מומחה בייעוץ לעסקים למצוינות, מערכת וורדפרס, והטמעת מערכות ERP בארגונים וחברות. "התשוקה שלי היא להביא וללמד את הכלים המתאימים לכל אחד והידע להשתמש בהם נכון ובחכמה."

לכל שאלה אנא שלחו הודעה - ונחזור אליכם בהקדם
he_ILHE