סטוריטלינג בעסקים בשיטת פיקסאר

שתפו
דוגמא נהדרת למה הרכיבים שהופכים גיבור לגיבור…
מתוך מאמר של Charles Leon:
The Pixar Pitch:
1. Once upon a time _____
2. Every day ______
3. One day _______
4. Because of that _______
5. Because of that _______
6. Until finally _______
HERE’S THE EXAMPLE FROM FINDING NEMO:
1. Once upon a time, there was a widowed fish, named Marlin, who was extremely protective of his only son, Nemo.
2. Every day Marlin warned Nemo of the ocean’s dangers and implored him not to swim far away.
3. One day in an act of defiance, Nemo ignores his father’s warnings and swims into the open water.
4. Because of that he is captured by a diver and ends up in the fish tank of a dentist in Sydney.
5. Because of that Marlin sets off on a journey to recover Nemo, enlisting the help of other sea creatures along the way.
6. Until finally Marlin and Nemo find each other, reunite and learn that love depends on trust.

קישור ללינק לפרק השלישי של הפודקסט המעולה של נועם פיינהולץ ומעיין רוגל. בפרק בנושא גיבורים ונבלים.

 

תמונה של אלעד ינאי

אלעד ינאי

מומחה IT ואינטרנט כבר יותר מ-20 שנה. בוגר תואר (B.s.C) בהצטיינות בתחום Media Productions - (מלבורן-אוסטרליה). בעלים של חברת בניית אתרים, קידום, שיווק והדרכות טכנולוגיות. מומחה בייעוץ לעסקים למצוינות, מערכת וורדפרס, והטמעת מערכות ERP בארגונים וחברות. "התשוקה שלי היא להביא וללמד את הכלים המתאימים לכל אחד והידע להשתמש בהם נכון ובחכמה."

לכל שאלה אנא שלחו הודעה - ונחזור אליכם בהקדם
he_ILHE