פרק 6 – שיווק וקידום

שתפו
הקדמה

כדי לשווק ולקדם אתר אינטרנט, נצטרך להתאים אותו למנועי החיפוש. לעיתים, שיווק נכון עשוי להיות חשוב לא פחות מאיכות המוצר או השירות. במקרה שלנו, באינטרנט, רוב השיווק נעשה באמצעות קידום האתר באופן אורגני או ממומן במנועים המתאימים. קידום אתרים זאת הדרך לדאוג שהאתר שלנו יופיע בראש התוצאות של מנועי החיפוש, ובכך למעשה להבטיח שהגולשים ייחשפו אליו ויכנסו אליו.

 

איך מתחילים? 

מנועי חיפוש עושים שימוש במנגנוני החלטה שמורכבים מ200 (ואפילו יותר) פרמטרים שמעט מאוד אנשים יודעים מה הם במדויק. לא נוכל להסביר לכם בדיוק איך מנועי חיפוש עובדים, אבל מה שכן נוכל לעשות זה לעזור לכם להבין איך הכי נכון לקדם את האתר שלכם דרכם 😊

בפרק זה נפרט על כל מרכיבי השיווק והתאמת האתר למנועי החיפוש

שנתחיל?

חיבור לכלי מעקב

כיום, גוגל הוא מנוע החיפוש הפופולרי ביותר בישראל (מפתיע?).  במספר צעדים פשוטים אנו יכולים לעזור לגוגל להכיר את האתר שלנו, וכך לגרום לו להופיע במיקום גבוה יותר בחיפושים. צעדים מסוג אלה הם הנגשת מפת האתר לגוגל, הטמעת קישורים של אתרים אמינים ותיקים באתר שלכם ולהפך, הטמעת קודים הניתנים מגוגל לתוך מערכת התכנות של האתר, ועוד..

הגדרת תיאורים ותגיות

הגדרת התיאור והתגיות אותן יציג גוגל לגולש בצורה טובה ביותר

הגדרת כותרות וכותרות משנה

מנועי החיפוש וגוגל בפרט שמים דגש גדול על כותרות וכותרות משנה. יש צורך להגדיר אותן ככאלו באופן ספציפי על מנת שגוגל ישאב את הנתונים הנכונים מהאתר שלנו.

בדיקות B/A

בדיקות שמוודאות כי תכנים ספציפיים עובדים כהלכה הן בפן הויזואלי והן בפן התפעולי. כפתורים, תוכן, צבעים ועוד.

וידוא קישורים והפניות

וידוא כי אין קישורים או הפניות שבורים, כל הקישורים רלוונטיים לתיאורים וכדומה.

מה אתם יכולים לעשות

מומלץ להתייעץ עם מומחה, אך אפשרי לחלוטין לעשות עבודה זו בעצמכם, עם דגש על המלצות המומחה. אם בחרתם לקדם את האתר שלכם בעצמכם, מומלץ להשקיע בעקביות. מספר דקות ביום יכולות לעשות הבדל גדול בעוד מספר שבועות או חודשים.

  • מעורבות- ניתן לקבל קוד למעקב אחר נתוני האתר שלכם ולנסות לקדמו בעצמכם.
  • בדיקות- מומלץ לעבור מידי זמן מסוים ולבדוק כי תוכן האתר כתוב כהלכה, שלל הכפתורים לחיצים ורלוונטיים.
  • מילות מיקוד- ניתן לשפר את החיפוש על ידי מילות מיקוד בתוספים השונים בוורדפרס. כמו כן, שינוי שמות תמונות וכדומה לשמות רלוונטיים עשויים לעזור לגוגל לקשר את האתר שלכם, התמונות שלכם ותוצאות החיפוש.

למה כדאי לשים לב

סבלנות – תחום הקידום הוא תהליך ששווה להשקיע בו, אך לרוב ייקח זמן עד שתראו תוצאות.

תמונה של אלעד ינאי

אלעד ינאי

מומחה IT ואינטרנט כבר יותר מ-20 שנה. בוגר תואר (B.s.C) בהצטיינות בתחום Media Productions - (מלבורן-אוסטרליה). בעלים של חברת בניית אתרים, קידום, שיווק והדרכות טכנולוגיות. מומחה בייעוץ לעסקים למצוינות, מערכת וורדפרס, והטמעת מערכות ERP בארגונים וחברות. "התשוקה שלי היא להביא וללמד את הכלים המתאימים לכל אחד והידע להשתמש בהם נכון ובחכמה."

לכל שאלה אנא שלחו הודעה - ונחזור אליכם בהקדם
he_ILHE