פרק 4 – תכנות ובניה

שתפו
הקדמה

שלב זה הוא השלב הביצועי בבניית האתר ועיקרו בהקמת האתר באופן מעשי תוך שימוש בעבודה המקדימה שביצענו בפרקים הקודמים. תהליך בניית מערכת האתר והאתר עצמו קורה לרוב מאחורי הקלעים כאשר בסופו של התהליך- תכנון האתר, התוכן באתר והעיצוב הגרפי מתכנסים יחד לכדי אתר פונקציונלי שעובד, מדבר ונראה בדיוק כמו שהתכוונו. 

איך מתחילים?

כאמור, השלב הזה קורה ברובו מאחורי הקלעים כאשר בסופו -בהנחה וביצענו את התכנון המקדים בצורה מעמיקה ומדויקת, על פי הפירוט בפרקים הקודמים- האתר המדויק שלך יתעורר לחיים!

בפרק זה נפרט על כל המרכיבים המשמעותיים שישפיעו על תכנות ובניית האתר שלך:

שנתחיל?

הקמת התשתית ומערכת האתר

בהמשך לפרקים הקודמים בהם בנינו ברמת הרעיון ולפרטי פרטים את מפת האתר, הנראות שלו והאופן שבו אנחנו מצפים שהוא יעבוד, זה השלב שבו המתכנת בונה את האתר צעד אחר צעד, בהתאם לתכנית המפורטת שיצרנו בפרקים הקודמים תוך התחשבות באלמנטים הפונקציונליים, הוויזואליים והטקסטואליים שבעצם יולבשו על מערכת האתר בדיוק כפי שתכננו. 

בשלב זה חשוב מאוד שהתכנון של האתר יהיה מושלם ושלם כולל כל האלמנטים החשובים, 

וכן כדאי להיעזר ברפרנסים שיכולים להמחיש בצורה טובה את הצורה הכללית שבה האתר בא לידי ביטוי. 

עיצוב באנרים או סליידרים

לאחר שבנינו את השפה הויזואלית, נוכל לעצב את הכלים הויזואליים שנמצאים באתר בהתאם. ישנן אופציות רבות להצגת תמונות, גרפיקות ותוכן ויזואלי על גבי האתר, וזה בדיוק הזמן בו אנחנו נבחר את האופציות הנכונות ביותר לאתר שלנו בשקלול של שני הפרקים הקודמים והפרק הנוכחי: נתייחס למבנה האתר שהכנו בפרק הראשון, בשילוב עם הטקסטים והתוכן שהכנו בפרק השני ובהתאם לשפה הויזואלית שבנינו ממש עכשיו- נוכל לבחור בצורה המדויקת ביותר את הכלים הויזואליים שנציג באתר. 

תכנות HEADER וFOOTER

בהמשך ישיר לשלב הקודם, זה השלב שבו המתכנת מגדיר את הראש והזנב של האתר שלכם.

ה HEADER  והFOOTER הם בעצם הבסיס לאתר מצליח- הדבר הראשון והדבר האחרון שהלקוחות וגם הסורקים של מנועי החיפוש רואים. 

כאשר מגדירים ומתכנתים את ה HEADER  והFOOTER בצורה טובה ונכונה, 

אנחנו מבטיחים ש:

  • מנועי החיפוש יראו באתר כאתר אמין ובעל ערך למילות החיפוש הרלוונטיות לכם
  • הלקוחות שלך יתרשמו וידעו בדיוק מה לעשות- גם כשהם נכנסים לאתר וגם כשהם יוצאים ממנו. 
 

אמנם מדובר בשוליים ולא ב’עיקר’, אבל תכנון טוב של הראש והזנב של האתר שלך מאפשר לך להשאיר את הרושם הנכון בצורה הטובה ביותר. 

הHEADER יכלול בדרך כלל את הלוגו שלך ואת תפריט האתר. ניתן לשלב גם ציטוט או תמונה על פי תכנון מבנה ועיצוב האתר, אך חשוב להשאיר את החלק הזה של האתר צר וממוקד, כדי שלא יתפוס יותר מידי מסך. 

הFOOTER יכלול בדרך כלל קישור לעמודים שהלקוח רוצה למצוא במיוחד- מדיניות, משלוחים, תקנון. 

כדאי לכלול בחלק הזה גם מקום לאיסוף לידים, שם יוכלו הלקוחות למלא את הפרטים שלהם רגע לפני שהם עוזבים את האתר. 

תכנות דף הבית, קטגוריות ועמודים פנימיים

בשלב זה המתכנת יגדיר ויביא לידי ביטוי את התכנון, העיצוב והטקסט. 

במהלך שלב זה הלקוח יקבל את האתר מספר פעמים לאישור הכיוון העיצובי והפונקציונלי, 

וכן לאישור ההתקדמות. 

בשלב זה כדאי לוודא כי ניתן להגיע לכל דף בכמה דרכים: 

דרך התפריט,

דרך כפתורים מעמוד הבית,

דרך קישורים במיקומים שונים באתר.

פיתוח רכיבים ייחודיים

בשלב זה המתכנת מגדיר ומתכנת פונקציונליות מותאמת אישית שמטרתה לשרת בצורה הטובה ביותר את המטרה של האתר הספציפי שלכם- גם מבחינת השפה המיתוגית וגם מבחינת הפעולות שאנחנו רוצים שהלקוח יבצע באתר.

 

רכיבים לדוגמא שכדאי לשקול:

  • חנות ותשלומים
  • לידים ואיסוף טפסים
  • פורום ומערכות מסרים בין מנויים
  • מודול אוטומציה לתהליך מסוים
  • דירקטורי ואפשרויות חיפוש/פילטור/מיון
  • פורטל לקוחות
  • שאלות תשובות וטפסי שליחה
  • שאלונים ומחשבונים מתקדמים
  • בלוג / מאמרים
  • הדמיות ועבודה עם שכבות
  • צ’אט ואפשרויות דיוור לקוחות
  • דשבורדים ולוחות בקרה מתקדמים
  • ועוד ועוד…

 

רכיבים מיוחדים לדוגמא לאתרי מסחר:

  • מערכות קופונים מורכבות
  • הרחבת עסקה UPSELL / CROSS-SELL
  • מועדון חברים וספירת נקודות
  • מבצעים מיוחדים (קנה משהו קבל משהו)
  • חיבור למנגנוני תשלום מתקדמים
  • חיבור למודול חשבוניות
  • חיבור למודול מלאי והזמנות
  • מודול משלוחים מתקדם
  • וריאציות ואפשרויות מוצר מתקדמות
  • אוטומציות תהליכי לקוח ומכירות

תכנות תוספים וטפסים

בהתאם למטרה שלשמה התכנסנו ובנינו את האתר, אותה הגדרנו בפרק הראשון, המתכנת ייצור טפסים מותאמים אישית וישתמש בתוספים שונים ומגוונים על מנת לאפשר ללקוח לבצע את הפעולה המבוקשת בצורה הכי קלה שאפשר.

שלב זה בעצם מגדיר את היחסים בינך לבין הגולש, ומאפשר לנו להגדיר דרכים שונות שיהפכו את התקשורת עם הלקוח לאישית ומניבה. 

ומה אני עושה בינתיים?

לאחר שעבדת קשה במיוחד בכל הפרקים הקודמים, הפרק בהחלט מאפשר לך לנוח מעט- אבל עדיין חשוב להיות קשובים וממוקדים.

במהלך השלבים השונים, תקבל את האתר לאישור ההתקדמות לשלבים הבאים ולחוות את דעתך.

במידה והעברת למתכנת תכנית מסודרת ומדויקת, 

חשוב לסמוך על המתכנת שיבצע את עבודתו בצורה הטובה ביותר בהתאם למטרות ולתכנון המפורט שיצרת. 

 

אנחנו ממליצים:

  • שמרו במקום מסודר את הסיסמאות שתקבלו בשלב הזה, אתם תצטרכו אותם בהמשך. 
  • הישארו זמינים והשתדלו לשמור על קשר רציף כדי שהעבודה תתבצע באופן עקבי. 
  • אם יש משהו שאתם רוצים לשנות, חשוב להעיר במדויק ובזמן בכדי למנוע עבודה כפולה ותסכול. 

בהחלט מדובר באחד מהשלבים היותר מרגשים בתהליך יצירת האתר, 

זה השלב שבו האתר שלך עובר מרעיון למציאות!

איך נראים אתרים מוכנים ומתוכננים בקפידה?

מוזמנים לעיין בתיק העבודות שלנו ולהתרשם מהאתרים שבנינו.

תמונה של אלעד ינאי

אלעד ינאי

מומחה IT ואינטרנט כבר יותר מ-20 שנה. בוגר תואר (B.s.C) בהצטיינות בתחום Media Productions - (מלבורן-אוסטרליה). בעלים של חברת בניית אתרים, קידום, שיווק והדרכות טכנולוגיות. מומחה בייעוץ לעסקים למצוינות, מערכת וורדפרס, והטמעת מערכות ERP בארגונים וחברות. "התשוקה שלי היא להביא וללמד את הכלים המתאימים לכל אחד והידע להשתמש בהם נכון ובחכמה."

מוזמנים לשתף:
אימייל
פייסבוק
טלגרם
WhatsApp
LinkedIn
לכל שאלה אנא שלחו הודעה - ונחזור אליכם בהקדם
he_ILHE