פרק 2: תוכן משמעותי לאתר איכותי

שתפו
הקדמה

אתר אינטרנט הוא בעצם הדרך שלנו לתקשר עם לקוחות פוטנציאלים דרך המסך. 

למרות שאנחנו כבר עמוק בתוך העולם הדיגיטלי והמסכים הפכו כבר מזמן למרכז חיינו, כשאנחנו נדרשים להוציא כסף במקום שאנחנו לא מכירים או אפילו רק להשאיר את הפרטים שלנו להתעניינות- אנחנו צריכים לסמוך על האדם והעסק שמאחורי המסך. 

תוכן איכותי שמצליח לגעת בצורך של הלקוח ובאותה הנשימה להראות לו שאנחנו הפתרון האולטימטיבי עבורו- יכול להיות הגורם הקובע אם האתר יצליח באופן מסחרר או… שלא. 

איך מתחילים?

כתיבת תוכן לאתר שונה מכתיבת תוכן ‘פשוטה’ לפרסומים או לבלוג, מאחר והיא מכילה בתוכה מרכיבים רבים. מעבר לאמנות השימוש במילה הכתובה, ישנה חשיבות גדולה לסדר ולאופן בו התוכן יופיע ולאפיון התוכן בתוך האתר. 

בפרק זה נפרט על כל המרכיבים המשמעותיים שיעזרו לנו ליצור תוכן משמעותי לאתר שלך:​

שנתחיל?

איסוף החומרים הקיימים

לפני שנתחיל לתכנן את התוכן, חשוב להכיר טוב יותר את העסק שלך. 

זה הזמן לקחת את כל המסקנות מהפרק הקודם (מי הקהל שלנו, מה המטרות שלנו, מה עבד עד עכשיו ומה פחות, מה אנחנו רוצים לשדר כעסק דרך האתר ועוד) ולהחליט ברמה העסקית:

  • איזה מוצרים או שירותים נרצה לקדם?
  • האם נכלול מחירים באתר שלנו או לא?
  • מהם הטקסטים שעבדו לנו טוב ואיך נתאים אותם למבנה של אתר? 
  • האם אנחנו רוצים להכיל גם מידע מקצועי או אישי באתר שלנו? 
 

בהתאם לכך, נגייס את כל החומרים הקיימים שברשותנו: 

  • הצעות מחיר 
  • המלצות מלקוחות 
  • תכנים שכתבנו ברשתות החברתיות
  • כל נכסי התוכן שקיימים לעסק- ניוזלטר, פודקאסט, הודעות וואטסאפ שיווקיות, בלוג 
 

ובעצם נתחיל ליצור לעצמנו בסיס נתונים שממנו נוכל לשאוב את המידע הנחוץ לנו לבניית תוכן איכותי לאתר. 

אבל… איך נכון לכתוב את הדברים באתר ואיך נעשה שהלקוחות באמת ירצו לקרוא את מה שאנחנו כותבים?

זה בדיוק השלב לעבור לשלב הבא 🙂

אפיון תוכן כללי

בשלב הזה, בדומה לאפיון העיצובי ולמפת האתר מהפרק הקודם, נרצה למקד את האופן שבו הטקסט יהיה כתוב ולאחר מכן לחשוב על המבנה של התוכן בתוך האתר. 

לקראת כתיבת תוכן איכותי נרצה קודם כל לשאול את עצמנו- 

מי הלקוחות שלי ומה הם מחפשים? 

כתשובה ישירה לכך נבין מהו סגנון הכתיבה שימשוך אותם.

כמו שבראיון עבודה רשמי נדבר קצת שונה מאשר כשאנחנו יושבים עם חברים על כוס בירה,

כך גם כאן נרצה להתאים את סגנון הכתיבה והמשלב הלשוני למה שנרצה לשדר ללקוחות שלנו:

אמינות, קלילות, מודרניות, חוש הומור, רשמיות ועוד- כדאי לכם לעצור לרגע ולחשוב איזה סגנון תרצו שהתוכן יביא לידי ביטוי באתר שלכם.

כדי ליצור לעצמנו את הלך הרוח הנכון בכתיבת התכנים, חשוב שנשאל את עצמנו את השאלות הבאות: 

  • מה הבעיה הכי גדולה של הקהל שלכם?
  • מה הפחד הכי גדול של הקהל שלכם?
  • מה התשוקה הכי גדולה של הקהל שלכם?
  • מה הדבר המרכזי שמונע מהקהל שלך להצליח (לדעתך+לדעתכם)
  • איזה נושא אקטואלי כרגע וניתן לחבר למסרים שלך?
  • מה הבידול, במה העסק שלכם שונה מאחרים?
  • מה ההבטחה שאתם נותנים ללקוח?
 

לאחר שבנינו ‘אופי’ ושלד ראשוני לתוכן שלנו, נעצור לרגע ונחשוב איך הוא יתפרש על פני האתר:

  • האם נשתמש במעט/הרבה מלל בעמוד הבית?
  • האם נפרוש את התוכן על גבי מספר עמודים או בעמוד גלילה אחד?
  • חלוקה לנושאים ותתי נושאים ומחשבה על המיקום שלהם באתר
  • כפתורי רכישה/ טפסי לידים- כמה ואיפה נשים אותם? 
 

טיפ חשוב- 

תוכן לא מסתכם רק בטקסט! תכנון של תמונות המחשה, סרטונים תומכים ועוד יעזרו לכם להעביר את המסר בצורה מעניינת ומקצועית, אל תשכחו לשבץ גם אותם באפיון התוכן שלכם.

הנעה לפעולה

משפטי הנעה לפעולה יכולים להיות ישירים ועקיפים, והם יכולים להגיע ככותרת, כמשפט מסכם וככפתור שמוביל לרכישה או לטופס לידים למילוי פרטי התקשרות. 

חשוב מאוד לשלב משפטי הנעה לפעולה בתוך האתר, בהתאם לאפיון התוכן שביצענו בשלב הקודם. 

העבודה הקשה שעשיתם עד עכשיו בבניית התשתית לאתר, תגלה לכם איפה כדאי למקם את משפטי ההנעה לפעולה ובאיזה סגנון הם צריכים להיות כתובים (ובכלל- לאיזה פעולה הכי כדאי לנו להניע?).

משפטי הנעה לפעולה מוכרים גם כמיקרוקופי, אנחנו ממליצים להיעזר באיש מקצוע רלוונטי שירכיב עבורכם את המשפטים המנצחים שממקדים את הצורך של הלקוח והפתרון שלכם בצורה יצירתית ויפה- בכמה מילים בודדות. 

בידול וייחודיות

החל מהאופן שבו ננסח את התוכן הכתוב באתר ועד לתוכן הלא כתוב שנשלב בו- תמונות, סרטונים, פודקאסטים ועוד- תדאגו להיות שונים. 

ויותר מזה- תדאגו שהשוני שלכם כעסק, הייחודיות והקסם האישי שאתם מביאים עם כל מוצר שנמכר יבואו לידי ביטוי באתר. 

ככל שהאתר שלכם יכיל בתוכו יותר תוכן איכותי ומשמעותי שפוגש את הצורך של הלקוח ועם זאת גם ייחודי, מעניין ושונה מהאחרים- הלקוחות ירצו להשאר באתר, לקרוא עוד ולרכוש את השירות או המוצר שלכם.

זה נשמע פשוט, אבל בפועל… מדובר באמנות של ממש. 

נתונים ועדויות

לא משנה מה אנחנו מוכרים, הלקוחות הפוטנציאליים שלנו רוצים לסמוך עלינו. ככל שנספק יותר עדויות מהשטח, אנחנו נעזור ללקוחות שלנו להבין שאנחנו באמת טובים כמו שאנחנו נשמעים, ושהפתרון שלנו עבורם הוא באמת הכי טוב שהם יכולים למצוא. 

אלו סוגי העדויות שכדאי להכניס לאתר שלכם:

– מספרים

– כמויות

– הצלחות

– המלצות

– תמונות לפני אחרי 

גם כאן, כדאי לגוון את סוגי התוכן ולשלב סרטונים ותמונות יחד עם טקסט כתוב ואותנטי. 

סלוגנים ומשפטי השראה

חשוב לשלב באתר משפטי השראה מאותו עולם התוכן ובאותו סגנון התוכן שאנחנו יודעים שיעבוד טוב עם קהל היעד שלנו.
יצירה של סלוגן אמנותי או שימוש בציטוט מתאים של אדם מוכר וחשוב אשר מתכתב עם המסרים שחשוב לנו להעביר- הם דרך מעולה לעניין את הלקוחות הפוטנציאלים ולעורר מחשבה נוספת לגבי העסק שלכם. 

תכנים לעמודים הפנימיים

לאחר שיצרנו אפיון תוכן מדויק לאתר והחלטנו את המבנה המתאים ביותר לאופי האתר שלנו ולקהל היעד שלנו, זה הזמן לכתוב!

חשוב מאוד לכתוב בצורה זורמת, נקייה ותקנית. 

העמודים הפנימיים באתר הם חשובים ביותר משום שם מציגים את השירותים/ המוצרים שלכם, ואת הידע המקצועי שלכם. 

 

כתיבת תוכן לאתר היא עולם שלם ומורכב, בפרק הזה ניסינו לעשות מעט סדר בנושא ולעזור לכם להגיע מוכנים יותר לקראת התהליך של בניית האתר המושלם לעסק שלכם. 

 

הנה עוד כמה טיפים ממוקדים שאספנו עבורכם בכל הנוגע לכתיבת תוכן טוב לאתר מוצלח: 

סוגי תוכן מומלצים

תוכן איכותי ימלא את אתרכם בכל טוב – איך לעשות את זה נכון

למה כדאי לשים לב כשכותבים את התוכן

תמונה של אלעד ינאי

אלעד ינאי

מומחה IT ואינטרנט כבר יותר מ-20 שנה. בוגר תואר (B.s.C) בהצטיינות בתחום Media Productions - (מלבורן-אוסטרליה). בעלים של חברת בניית אתרים, קידום, שיווק והדרכות טכנולוגיות. מומחה בייעוץ לעסקים למצוינות, מערכת וורדפרס, והטמעת מערכות ERP בארגונים וחברות. "התשוקה שלי היא להביא וללמד את הכלים המתאימים לכל אחד והידע להשתמש בהם נכון ובחכמה."

מוזמנים לשתף:
אימייל
פייסבוק
טלגרם
WhatsApp
LinkedIn
לכל שאלה אנא שלחו הודעה - ונחזור אליכם בהקדם
he_ILHE